_DSC9211-2.Mobilen

Mannen på stan...

En ung man fick en traktat på stan i fredags. Han kom tillbaka och vi samtalade. Han var inte frälst ännu men så pass påtagligt intresserad att han var "väckt", som man sa förr. Han är på väg in i Guds rike. När vi talats vid en stund så sa han;" Jag känner att det är Jesus i dig.

Här har du det! Vi kan aldrig veta hur människor uppfattar en evangelist gärning. När vi går med Jesus kan han framträda övergripande i all sin härlighet - över och oss förbi. Jag tänker mycket på killen. När han är mogen så kommer han till sin frälsning. Det gäller många där på stan!

Gode Gud! Det är här man ska vara. Mitt i en korsning omgiven av tusentals förbi passerandes. Min tanke är där dagligen. 

- Jesus ska göra ett underbart verk med så många som han kallar!

 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Elena » I den Helige Andes tjänst!:  ”Ja, heliga anden behöver oss som redskap ”

  • Thommy » Det finns tre himlar:  ”Hej Mikael Falkenberg, Jag vet inte vad som hänt dig utifrån det du beskriver m..”

  • Mikael Falkenberg » Det finns tre himlar:  ”Hej! Jag gav Gud nästan 8 år av mitt liv och det gav mig absolut ingenting av vä..”

  • Claes Mård » Traktatmissionen!:  ”Ibland är det så att vår Herre tvingar oss till stillhet inte för att vi ska ge ..”

  • mats51 olsson » Traktatmissionen!:  ”Shalom. Blev själv sjuk av statiner. Gammal i förtid. Ont i leder. Onaturligt tr..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln