_DSC7559Thommy4.MOBIL

Bönedukar och hjälp i bön

Fler hör av sig och ber om att få en böneduk sig tillsänd. Människor i nöd av olika slag.

När distanser och avstånd hindrar oss från att mötas och det kanske inte finns en fungerande kristen gemenskap på platsen där man bor, så önskar människor få hjälp och ett vidrörande av Gud på detta sätt.

Det är viktigt att avdramatisera duken i sig. Den har bara sin funktion i en troshandling inför ett behov. Man ber någon om förbön som inte kan närvara och som inför Gud bett över duken och behoven. Men det är Jesus som verkar! Gud ska följa varje sådan handling från början till slut och mätta dig med sitt goda.

Gud välsigna dig som vänder dig till Herren och som ropar på hans hjälp. Han ska svara dig. I Jesu namn! Tacka honom för hans ingripande i ditt liv. Det ligger en stor förlösande makt i det.

 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Thommy » Andefödd sång:  ”Så är det, Märta. "Den som vill, han kommer, den som vill han kommer nu. Det gl..”

  • Märta Stroemmare » Andefödd sång:  ”Ske alltså! Upprättelse och hemkomst!”

  • Märta Stroemmare » Att formas i Guds hand:  ”TACK för en stärkande förkunneĺse om vår nåderike Mästare!”

  • Leif Backman » Ett andligt genombrott:  ”Du rör vid det som är centralt i kristen tro. En annan "stor" man i väckelsens t..”

  • Stina » Ett andligt genombrott:  ”Tack broder Thommy för detta mycket Sanna och värdefulla inlägg. Gud välsigne di”

Bloggarkiv

Etikettmoln