I morgon

Publicerad den 25 juni 2026 kl. 23:26

I morgon kommer jag att stå i korsningen Gamla Brogatan - Drottninggatan igen. Lovat vare Jesus för det! Det är tack vare Herrens egen förkärlek för uppgiften som detta kan ske. "Såsom din dag är kraft skall du få!" Ja, det kan jag verkligen skriva under på. Kraften sinar inte och arbetet tar inte slut.

En man har gått förbi mig under alla år som gått nu, där i city. Jag har varje gång räckt fram en traktat till honom. Men han har nekat ta emot. Ja, han har verkligen inte velat ta emot någon traktat. Säkert ett trettiotal gånger. Och det är klart att jag känt igen honom sedan länge. Trots det har jag alltid trugat honom. Men förra gången jag stod och delade befallde jag honom: - Nu ska du ta en traktat! Gode Gud. Mannen som är mycket allvarligt sjuk tog då en traktat. Och gick. Han ska få avgöra sig för Herren. Så länge han lever och så länge jag står där.

Varför skriver jag om det? Därför att det är bättre att tala klarspråk än att läsa i dödsannonserna om hur de sedan dog, gick evigt förlorade och vilken sjukdomsfond vi ska stödja och dess forskning. Livet är på allvar, min vän.

Mannen har en stor tumör som växer på hans huvud. Det är inget att leka med. Och det är heller inget att hymla om. Har man inte sin sak klar med Gud, så ska vi alla veta att Gud inte har anseende till person. Det gäller på alla plan. Han låter inte udda vara jämt eller jämt vara udda. Men han är full av nåd! Det är dit vi måste komma med människorna. Här får man ta upp striden för själarna och väcka dem bryskt till liv inför evigheten. Modern kristenhet ägnar sig åt prat och musik. - Vi ska rycka dem som bränder ur elden! Vad är en väckelsepredikant för något? En som väcker! Inte en som bara får teologin att hänga ihop i ett föredrag. "Också de onda andarna tror och bävar ", står det i skriften. Vad är vunnet på det? Ingenting.

Ja, jag hoppas komma i väg så nära inpå kl.11.00 som möjligt imorgon. Det kan bli lite förskjutet. Men jag kommer. "I bloggen är skrivet om mig för att göra din vilja, oh Gud."

Det är så viktigt att Gud kan lita på oss. Att vi håller ord och visar att vi menar allvar med vårt kristna liv. Då kan han verkligen bygga något utifrån våra liv. Vi har ett mandat i den Helige Ande. Det ska tillta och vårdas. Pris ske Gud! Ja, jag vill stå där i korsningen och bildligt talat visa vägen och varna för den eviga elden som i detta nu brinner för fullt. Helvetets eld!

Är du medveten om den? Annars får jag väcka dig över det faktumet också.

- Gå inte evigt förlorad, min vän.

 

Lägg till kommentar

Kommentarer

Det finns inga kommentarer än.